Privacy Statement van Majestic Products B.V.
Majestic Safety Products & Services privacybeleid
Inhoud
1. Introducties
2. Wie zijn wij?
3. Bedrijven en websites binnen het toepassingsgebied
4. Verzameling van persoonsgegevens
5. Wettelijke basis voor de verwerking van persoonsgegevens
6. Delen we uw persoonlijke informatie?
7. Internationale overdrachten
8. Hoe lang bewaren we uw persoonlijke informatie?
9. Beveiligingsmaatregelen
10. Uw rechten als betrokkene
11. Moet u uw persoonlijke informatie aan ons verstrekken?
12. Maken we gebruik van geautomatiseerde besluitvorming?
13. Gebruiken we uw persoonlijke informatie voor marketing?
14. Cookies
15. Contact opnemen
16. Klachten
17. Wijzigingen aan dit beleid
1. Introductie
We waarderen het vertrouwen dat u ons geeft bij het delen van uw persoonsgegevens. De
veiligheid van die gegevens is erg belangrijk voor ons.
Dit beleid legt uit hoe we uw persoonsgegevens verzamelen en gebruiken en met wie we
deze delen, en legt ook uit welke rechten u hebt met betrekking tot uw persoonsgegevens
en hoe u deze rechten kunt uitoefenen.
2. Wie wij zijn
Majestic Safety Products & Services,
Voor de toepassing van de Algemene Verordening Gegevensbescherming is Bunzl plc de
gegevensbeheerder. Dit betekent dat Majestic Safety Products & Services bepaalt welke
gegevens er verzameld worden, hoe deze gegevens gebruikt worden en hoe deze gegevens
beschermd worden.
Het adres van ons geregistreerde hoofdkantoor is:
Majestic Safety Products & Services
Jan Campertlaan 6
3201 AX Spijkenisse, Nederland
Als u vragen hebt over hoe wij persoonsgegevens verwerken, of als u uw rechten als
betrokkene wilt uitoefenen, stuurt u dan een mail naar info@majestic.nl of neem schriftelijk
contact op via het bovenstaande adres.
3. Bedrijven en websites binnen het toepassingsgebied
De volgende bedrijven en websites vallen binnen het toepassingsgebied voor dit privacy
beleid:
Majestic Safety Products & Services, www.majestic.nl
Dit omvat ook persoonsgegevens die worden verzameld via onze websites, telefonisch, via
LiveChat en via gerelateerde sociale-mediatoepassingen.
4. Verzameling van persoonsgegevens
We verzamelen persoonsgegevens van u voor één of meer van de volgende doeleinden:
• Voor het nakomen van een contract dat we met u of met de entiteit (of organisatie)
die u vertegenwoordigt, zijn aangegaan. In deze omstandigheden kan het uw entiteit
(of organisatie) zijn, en niet uzelf, die ons uw persoonsgegevens verstrekt heeft
• Voor het initiëren en afronden van commerciële transacties met u of de entiteit (of
organisatie) die u vertegenwoordigt voor de aankoop van producten en/of diensten
• Voor het afleveren van een product dat u direct of indirect van ons gekocht hebt
• Voor het communiceren met leveranciers van goederen en diensten
• Voor het bijhouden van accounts en andere zakelijke records
• Voor het uitvoeren van marketing, elektronisch of anders
• Voor het voldoen aan wettelijke vereisten of regelgeving
• Voor het beheren van bestaande en voormalige medewerkers
• Voor het beheren van sollicitanten
• Voor het omgaan met vragen van onze huidige werknemers, voormalige
werknemers en sollicitanten
• Voor het omgaan met klachten of vragen van onze klanten en onze leveranciers
• Voor het omgaan met vragen van onze aandeelhouders en andere
belanghebbenden.
• Voor het genereren van gegevensanalyses om de prestaties van onze website te
bewaken en te verbeteren.
• Voor het garanderen van de veiligheid en de veilige werking van onze websites en
onderliggende bedrijfsstructuur te waarborgen.
Technische informatie
Daarnaast verzamelen we ook het volgende, om ervoor te zorgen dat elke bezoeker van een
van onze websites de site effectief kan gebruiken:
• Technische informatie, inclusief het IP- (Internet Protocol-) adres dat gebruikt wordt
om uw apparaat met het internet te verbinden.
• Uw inloggegevens, browsertype en -versie, tijdzone-instelling, browser plug-in types
en versies
• Besturingssysteem en platform
• Informatie over uw bezoek, inclusief de URL- (Uniform Resource Locators-)
clickstream naar, door en vanaf onze site.
In sectie 10 hieronder identificeren we uw rechten met betrekking tot de persoonsgegevens
die we verzamelen en beschrijven we hoe u die rechten kunt uitoefenen.
5. Wettelijke basis voor de verwerking van persoonsgegevens
Wij zijn van mening dat het in ons rechtmatig belang is, of noodzakelijk is voor de uitvoering
van een contract, om persoonlijke informatie te verzamelen en te gebruiken om ons bedrijf
uit te oefenen en om een dienst te leveren waarom u gevraagd hebt. In sommige gevallen
kunnen we wettelijk verplicht zijn om persoonlijke informatie te gebruiken of vrij te geven,
bijvoorbeeld om te voldoen aan een verzoek van een officiële instantie.
Wanneer we informatie verwerken op basis van rechtmatig belang, passen we de volgende
test toe om te bepalen of deze verwerking gepast is:
De test van het nut – zit er een rechtmatig belang achter de verwerking?
Noodzaaktest – is de verwerking nodig voor dat doel?
Afwegingstest – wordt het legitieme belang overschreven, of niet, door de belangen,
rechten of vrijheden van het individu?
6. Het delen van uw persoonlijke informatie
We kunnen uw persoonlijke informatie delen, maar dit zal gebeuren op basis van het ‘need
to know’-beginsel en alleen waar het nodig is of waar we informatie moeten delen. Zoals
onze professionele adviseurs en dienstverleners, waaronder:
• Accountants
• Juridische adviseurs
• Consultants
• Betalingsproviders
• Salarisproviders
• Pensioenuitvoerder
• Verzekeraars
• Aanbieders van informatietechnologie en communicatiediensten.
• Leveranciers
• Diensten voor logistiek en transport.
We kunnen mogelijk ook persoonlijke informatie delen:
• Met elke bevoegde wetshandhaving of toezichthouder zoals vereist door de wet
• Wanneer we bedrijven of activa kopen of verkopen.
We streven ernaar de nodige voorzorgsmaatregelen te nemen om te garanderen dat
persoonlijke informatie waarvoor het bedrijf wettelijk verantwoordelijk is naar behoren
beschermd wordt en op de juiste manier gebruikt wordt wanneer deze in handen is van een
derde partij.
7. Internationale overdracht
Wij zijn een wereldwijde organisatie en maken gebruik van derde partijen die in andere
landen zijn gevestigd om ons te helpen bij het leiden van ons bedrijf. Dit omvat landen
buiten de Europese Unie (“EU”) en landen die geen wetten hebben die specifieke
bescherming bieden voor persoonsgegevens. We hebben stappen ondernomen om ervoor
te zorgen dat alle persoonsgegevens voldoende beschermd worden en dat alle
overdrachten van persoonsgegevens buiten de EU rechtmatig plaatsvinden. Wanneer we
persoonsgegevens buiten de EU overdragen naar een land waarvan de Europese Commissie
niet vastgesteld heeft dat het een passend beschermingsniveau voor persoonsgegevens
biedt, vinden de overdrachten plaats onder een overeenkomst die de EU-vereisten voor de
overdracht van persoonsgegevens buiten de EU dekt.
8. Hoe lang bewaren we uw persoonlijke informatie?
We ondernemen stappen om uw gegevens slechts zo lang te bewaren als nodig is voor onze
zakelijke behoeften en in overeenstemming met alle wettelijke of regelgevende
verplichtingen om persoonsgegevens gedurende een bepaalde periode te bewaren.
Ongeacht hoe lang we persoonlijke informatie ook bewaren, we zorgen ervoor dat deze
onderworpen is aan de juiste beveiliging.
9. Beveiligingsmaatregelen
We zijn van mening dat we beschikken over geschikte beveiligingsmaatregelen om
persoonsgegevens te beschermen. Risico-analyse, inclusief het analyseren van risico’s voor
de rechten en vrijheden van betrokkenen, vormt de kern van ons
Informatiebeveiligingsbeheersysteem. We hebben er echter geen controle over wat er
gebeurt tussen uw apparaat en de grens van onze informatie-infrastructuur. U dient zich
bewust te zijn van de vele informatiebeveiligingsrisico’s die er zijn en passende maatregelen
te nemen om uw eigen informatie te beschermen. Wij aanvaarden geen aansprakelijkheid
met betrekking tot inbreuken die buiten onze controle vallen.
10. Uw rechten als betrokkene
Als betrokkene van wie wij persoonlijke informatie houden, hebt u bepaalde rechten. Indien
u wenst deze rechten uit te oefenen, stuurt u een e-mail naar info@majestic.nl.
U kunt ook de informatie gebruiken die verstrekt wordt in de Contactsectie hieronder. Om
uw verzoek te verwerken, vragen we u om een geldig identiteitsbewijs voor
verificatiedoeleinden. Uw rechten zijn als volgt:
• Het recht om geïnformeerd te worden
Als gegevensbeheerder zijn we verplicht om duidelijke en transparante over onze
gegevensverwerkingsactiviteiten te verstrekken. Dit leveren wij u met dit
Privacybeleid en alle gerelateerde berichten die we u kunnen sturen.
• Het recht op toegang
U kunt kosteloos een kopie aanvragen van de persoonsgegevens die we over u
bewaren. Zodra we uw identiteit hebben geverifieerd en, indien relevant, de
autoriteit van een externe aanvrager, verlenen we toegang tot de
persoonsgegevens die we over u bewaren, evenals de volgende informatie:
a) De wetenschap of wij als gegevensbeheerder persoonsgegevens over u
bewaren
b) Het ontvangen van een omschrijving van de persoonsgegevens die bewaard
worden en, indien toegestaan en praktisch, een kopie van de
persoonsgegevens
c) Geïnformeerd worden over het doel/de doelen waarvoor die
persoonsgegevens verwerkt worden, en waar deze verkregen zijn
d) Geïnformeerd worden of de persoonsgegevens aan iemand anders worden
bekendgemaakt dan de oorspronkelijke ontvanger van de persoonsgegevens
en, zo ja, de identiteit van die ontvangers
e) Vragen dat uw persoonsgegevens worden overgedragen aan u of een derde
partij in een machine leesbaar formaat (Word, PDF, enz.) (Hoewel dergelijke
verzoeken alleen kunnen worden ingewilligd als de persoonsgegevens in
kwestie
1. verstrekt zijn door de betrokkene aan het bedrijf
2. automatisch verwerkt worden
f) Als de persoonsgegevens worden gebruikt om geautomatiseerde beslissingen
over u als betrokkene te nemen (bijv. profilering), te horen krijgen welke
logica het systeem gebruikt om die beslissingen te nemen en om te
verzoeken om menselijke tussenkomst om dergelijke geautomatiseerde
beslissingen te negeren.
g) Wanneer uw persoonsgegevens worden overgedragen aan een derde land of
aan een internationale organisatie, hebt u het recht om geïnformeerd te
worden over de passende waarborgen overeenkomstig artikel 46 van de AVG
met betrekking tot de overdracht
• Als er uitzonderlijke omstandigheden zijn waardoor we kunnen weigeren de
informatie te verstrekken, lichten we deze toe. Als verzoeken lichtzinnig of
frustrerend zijn, hebben we het recht deze te weigeren. Als het beantwoorden van
verzoeken waarschijnlijk extra tijd of onredelijke kosten met zich meebrengt
(waaraan u mogelijk moet voldoen), stellen wij u hiervan op de hoogte.
• Het recht op rectificatie
Als u van mening bent dat wij beschikken over onjuiste of onvolledige persoonlijke
informatie over u, kunt u uw recht uitoefenen om deze gegevens te corrigeren of
aan te vullen. Dit kan gebruikt worden met het recht tot het beperken van de
verwerking om te garanderen dat onjuiste/onvolledige informatie niet verwerkt
wordt totdat deze gecorrigeerd is.
• Het recht op uitwissing (het ‘recht om vergeten te worden’)
Als er geen dwingende wettelijke basis of rechtmatige reden blijft bestaan voor het
verwerken van persoonsgegevens, kunt u ons verzoeken om de persoonsgegevens te
verwijderen. Dit omvat persoonsgegevens die mogelijk onrechtmatig verwerkt zijn.
We zullen alle redelijke maatregelen nemen om uitwissing te garanderen.
• Het recht om verwerking te beperken
U kunt ons vragen om te stoppen met het verwerken van uw persoonsgegevens. We
zullen de gegevens dan nog steeds bewaren, maar deze niet verder verwerken. Dit
recht is een alternatief op het recht tot uitwissing. Als een van de volgende
voorwaarden van toepassing is, kunt u het recht uitoefenen om de verwerking te
beperken:
a) De juistheid van de persoonsgegevens wordt betwist
b) De verwerking van de persoonsgegevens is onwettig
c) We hebben de persoonsgegevens niet langer nodig voor het verwerken,
maar de persoonsgegevens zijn vereist als onderdeel van een juridische
procedure
d) Het recht tot het maken van bezwaar is uitgeoefend en de verwerking
wordt beperkt in afwachting van een beslissing over de status van de
verwerking.
• Het recht op gegevensoverdraagbaarheid
U kunt verzoeken dat uw set persoonsgegevens overgedragen wordt naar een
andere gegevensbeheerder of -verwerker, mits geleverd in een algemeen gebruikt
en machine leesbaar formaat. Dit recht is alleen beschikbaar als de oorspronkelijke
verwerking op basis van toestemming geschiedde, de verwerking geautomatiseerd is
en als de verwerking op basis is van het nakomen van een contractuele verplichting.
• Het recht tot het maken van bezwaar
U hebt het recht tot het maken van bezwaar van de verwerking van uw gegevens
waar
a) De verwerking gebaseerd is op gerechtvaardigd belang
b) De verwerking voor marketingdoeleinden is
c) De verwerking ten behoeve van wetenschappelijk of historisch onderzoek is;
of
d) De verwerking geautomatiseerde besluitvorming en profilering omvat.
11. Moet u uw persoonlijke informatie aan ons verstrekken?
U bent nooit verplicht om persoonlijke informatie aan ons te verstrekken, maar het kan zijn dat u dit
moet doen wanneer u een contract aangaat voor de levering van onze diensten of producten. We
kunnen onze diensten of producten niet leveren, tenzij u ons de persoonlijke informatie verstrekt
die we nodig hebben.
Bovendien moet u bepaalde persoonlijke informatie verstrekken als u contact met ons opneemt om
uw rechten onder de AVG uit te oefenen, zoals uiteengezet in sectie 10.
12. Geautomatiseerde besluitvorming
We voeren geautomatiseerde besluitvorming uit wanneer u gebruik maakt van onze website. Dit
omvat het verstrekken van inhoud aan u op basis van uw online gedrag. Hierdoor kunnen we u
inhoud laten zien die relevant is voor u.
13. Gebruiken we uw persoonlijke informatie voor marketing?
Ja, we kunnen uw persoonsgegevens gebruiken voor marketingdoeleinden, maar we streven ernaar
alleen contact op te nemen met mensen die zich hiervoor inschrijven. Als u bezwaar maakt tegen
marketing – al dan niet elektronisch of op een andere manier – laat het ons weten en we zullen geen
contact meer met u opnemen.
14. Cookies
We maken gebruik van cookies, dit zijn kleine tekstbestanden die op uw computer worden geplaatst
door websites die u bezoekt, om onze website goed te laten werken, om het gebruik ervan te
controleren en om inhoud te weergeven waarvan wij denken dat deze relevant voor u is. Als u zich
bij ons registreert of als u onze site blijft gebruiken, wordt u gevraagd akkoord te gaan met onsgebruik van cookies. Meer details over cookies en uw rechten vindt u [hier] in ons Cookiebeleid.
15. Contact met ons opnemen
Eventuele opmerkingen, vragen of suggesties over dit privacy beleid of onze omgang met
uw persoonsgegevens dienen gemaild te worden naar info@majestic.nl.
Als alternatief kunt u contact met ons opnemen op het volgende postadres:
Majestic Safety Products & Services
Postbus 80
3200 AB Spijkenisse
Nederland
16. Klachten
Mocht u een klacht willen bespreken, neemt u dan gerust contact met ons op via
bovenstaande gegevens. Alle klachten worden op een vertrouwelijke manier behandeld.
Mocht u zich ontevreden voelen over onze omgang met uw gegevens, of over een klacht die
u bij ons ingediend hebt over onze omgang met uw gegevens, dan hebt u het recht om uw
klacht te escaleren naar een toezichthoudende autoriteit binnen de Europese Unie. Voor
Nederland, is dit het https://www.autoriteitpersoonsgegevens.nl, dat ook onze leidende
toezichthouder is. De contactgegevens zijn te vinden op
https://autoriteitpersoonsgegevens.nl/nl/contact-met-de-autoriteit-persoonsgegevens/contactgegevens-algemeen
17. Wijzigingen aan dit beleid
Dit beleid is voor het laatst bijgewerkt op [29 augustus 2022]