Retourneren
Leveringen
Wanneer een artikel, welke wij uit voorraad hebben geleverd, toch niet voldoet aan je verwachtingen, dan kan deze binnen 10 dagen retour gestuurd worden. Neem hiervoor contact op met onze klantenservice op backoffice@majestic.nl.
1. Wil je ervoor zorgen dat je bij melding de volgende zaken voorhanden hebt:
a. Bestelnummer / relevant zendingsnummer Majestic
b. Artikelnummer van het betreffende artikel / aantal
c. Reden van retourverzoek
d. Eventueel een digitale afbeelding van product of klacht
2. Onze Backoffice neemt het retourverzoek direct in behandeling.
3. Je krijgt vervolgens per mail een Retourformulier (pdf) met retournummer toegezonden.
a. Dit retourformulier dien je goed zichtbaar op de retourzending te plakken
(op pallet of op 1 van de afzonderlijke colli).
b. Indien het meerdere colli in 1 retourzending betreft zal iedere afzonderlijke colli of pallet
moeten worden voorzien van het betreffende retournummer.
c. Stuur de retourzending naar ons distributiecentrum aan de Conradweg 10 (Industrieterrein Noordland) 4612 PD Bergen op Zoom.
4. De retourzending zal binnen 5 werkdagen na ontvangst worden afgehandeld.
Acceptatie en retourneren & uitsluiten
1. Indien je een defect of verkeerd product van ons hebt ontvangen, of om andere redenen een recent ontvangen product aan ons wilt retourneren, kun je tot maximaal 10 dagen na ontvangst een retour bij ons melden;
2. Goederen dienen bij Majestic te zijn aangeschaft, vermeldt daarvoor aub het ordernummer op de retourbon;
3. De goederen:
• bevinden zich in de originele verpakking
• zijn onbeschadigd
• zijn schoon
• zijn ongeopend
• zijn niet voorzien van door de klant (wederverkoper/eindgebruiker) aangebrachte labels en/of stickers
• zijn voorzien van een nog geldende houdbaarheidsdatum
4. Goederen worden geretourneerd indien deze niet voldoen aan de hierboven gestelde voorwaarden;
5. Aantal goederen dient overeen te komen met het aantal op de retourbon vermelde goederen;
6. Indien een klacht ontstaan is tijdens (langdurig) gebruik van het artikel, kan, in verhouding met de periode van gebruik en na beoordeling worden besloten slechts een deel van de aanschafprijs te vergoeden, of het product ter reparatie bij de leverancier aan te bieden; Leidraad voor vergoeding van deze artikelen is als volgt*:
• Ongedragen: 100% vergoeding (bij gegronde klacht)
• Tot 3 maanden gedragen : 75% vergoeding (bij gegronde klacht)
• Tot 6 maanden gedragen : 50% vergoeding (bij gegronde klacht)
• Goederen ouder dan 6 maanden komen niet meer voor vergoeding in aanmerking.
*(de eerder aangegeven termijn van 5 werkdagen kan in dit geval overschreden worden)
Kosten
De kosten voor het retourneren van goederen komen voor rekening van Majestic indien Majestic verantwoordelijk is voor de oorzaak.
De kosten komen voor je eigen rekening indien er sprake is van:
• Zichtzendingen
• Door jouzelf verkeerd bestelde goederen
• Beoordeling van productkwaliteit
Voor elke retourzending waarbij Majestic niet verantwoordelijk is voor de oorzaak, wordt er 10% re-stockingskosten gerekend per artikel.Het verstrekte RMA nummer, op basis waarvan de goederen retour gestuurd kunnen worden, heeft een geldigheidstermijn van 30 dagen. Na deze termijn worden goederen niet meer geaccepteerd.